زندینو

Search
دامنه ir یا com برای سئو ؟ کدام بهتر است ؟

دامنه ir یا com برای سئو ؟ کدام بهتر است ؟

فهرست مطالب

از نظر تاثیر ، دامنه ir با com تفاوت چندانی ندارد و با داشتن هر کدام برای سایت خود به یک سری از مزایا می رسید . اما اگر بخواهیم از طرفی دیگر به این قضیه نگاه کنیم از لحاظ بیزینسی و محل زندگی افراد هدف باید اطلاعاتی درباره این دو دامنه داشته باشیم . برای اینکه به تمامی سوالات ذهن شما پاسخ دهیم در این مطلب کامل به این موضوع خواهیم پرداخت که ir یا com برای سئو کدام بهتر است ؟ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

مقایسه دامنه ir با com

بیاید این دامنه ها را با هم مقایسه کنیم و ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم .

به نظر شما اعتماد مردم به کدام یک بیشتر است ؟

اگر واقع بینانه حرف بزنیم مخاطبان ایرانی و فارسی زبان ها به سایت های با دامنه ir بیشتر اعتماد خواهند کرد . بخصوص اگر سایت شما تماما برای مخاطبان ایرانی باشد و به جزء ایرانی ها کس دیگری نتواند از خدمات آنها استفاده کند . پس می توان نتیجه گرفت در این شرایط بهترین انتخاب خرید دامنه ir  می باشد .

البته این نکته را در نظر داشته باشید اگر مخاطبان سایت از همه کشور ها باشند و در کل مخاطبان بین الملی باشند ، حتما باید اقدام به ثبت دامنه com کنید تا اینکه اعتماد آنها را هم جلب کنید .

از لحاظ رقابت ir یا com کدام یک !

می دانید که هیچ دامنه ی را نمی توان با یک نام و پیشوند مشابه بیش از یک بار ثبت کرد به فرض مثال این امکان وجود ندارد دامنه zandino.org که قبلا ثبت شده است ، ثبت کنید . البته این امکان وجود دارد دامنه zandino را در دیگر پسوند ها مثل tv ، io که آزاد باشد می توانید آن را ثبت کنید .

حال شاید بپرسید چرا این ها را بیان می کنم ؟ در جواب باید بگویم که موضوع از این قرار می باشد که تعداد رقبا در com زیاد هستند و در دنیا تعداد زیادی ( میلیارد ها ) دامنه با این پسوند ثبت شده است . به همین علت است که شما حق انتخاب کمتری نسبت به ثبت این دامنه دارید . امکان دارد شما اسم را پسندیده باشید و قصد دارید دامنه ش را با دات کام ثبت کنید اما در اینجا شاید با مشکلی مواجه شوید و کسی دیگری این دامنه را ثبت کرده باشد . البته از طرفی دیگر احتمال زیادی دارد که دامنه ir آن موجود باشد ، شما می توانید به راحتی آن را ثبت کنید .

دامنه ir یا com برای سئو ؟ کدام بهتر است ؟

قیمت ir یا com کدام یک مناسب تر است ؟

حتما در جریان هستید که قیمت دامنه های بین الملی برای کاربران ایرانی خیلی گران تر می باشد و دلیل آن هم بالا بودن قیمت دلار است . دامنه ir قیمت پایین تری نسبت به دامنه های بین الملی برای ثبت نیاز دارد . این تفاوت قیمت می توان گفت 10 برابر می باشد .

دامنه ir یا com کدام برای سئو بهتر است ؟

برای اینکه در مورد سئوی دامنه com یا ir اطلاعاتی را ارائه کنیم باید ابتدا وارد مبحث سئو محلی شویم . سئو محلی مبحثی است که به کسب و کار ها کمک می کند که به مخاطبان اطراف خود دسترسی بهتری داشته باشند . بیاید ساده تر توضیح بدهم به فرض مثال شما در تهران هستید موضوعی مانند موضوعی را سرچ می کنید گوگل سایت های را به شما نشان می دهد که شرکتشان در تهران باشد . ما از طرفی دیگر همین کلمه را در جای دیگری سرچ کنید گوگل سایت که در آن مکان قرار دارند را به شما نشان می دهد.

همین موردی که در بالا گفیم در سطح بین الملی هم همینطوری است . اگر چیزی را در ایران جست و جو کنید گوگل ترجیح خواهد داد که سایت های ایرانی را به شما نشان دهد . پس امکان دارد در اینجا نسبت به ir مهربان تر باشد .

موتور های جست و جو گوگل با استفاده از نرم افزار به نام web master tools خود ، این امکان را برای ادمین اصلی سایت فراهم می کند که بتواند کشور مورد نظر خود را انتخاب کند . همین انتخاب سبب این می شود که گوگل برای مخاطبانی که در آن کشور سرچ می کنند نسبت به سایر سایت ها بالاتر نشان دهد . البته این نکته را در نظر داشته باشید که گوگل برای سایت های که دامنه های ملی ثبت کرده اند به طورت خودکار نتایج مربوط را برایشان به نمایش می گذارد و نیاز به تنظیمات این بخش که در بالا به آن اشاره کردیم ندارد .

از نظر امنیتی کدام یک بهتر عمل می کند ؟

تفاوت com با ir در این می باشد که شما برای ثبت دامنه ir باید به سایت nic مراجعه کنید ( nic یک سایت دولتی است ) . این نکته را ذکر کنیم که همه دامنه ها ir در دنیا با تایید این سایت ثبت خواهند شد . پس می توان نتیجه گرفت در پشت همه این دامنه ها شرکتی دولتی قرار دارد . اما در طرف مقابل برای خرید دامنه com و دیگر دامنه ها فقط کافی است به سراغ سایت های واسط و خارجی مراجعه کنید . پس این امکان وجود دارد که این سایت های واسط از اعتبار پایینی برخوردار باشند و از دامنه شما به درستی و به صحیح نگهداری نکنند . با توجه به این نکته توصیه می کنیم تا جای که امکان دارد برای ثبت دامنه از 2 پسوند استفاده شود برای مثال از پسوند ir و com در کنار همدیگر استفاده شود .

اشتراک گذاری
نوشته های تازه
دسته بندی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

برای درخواست مشاوره رایگان، فرم زیر را پر کنید